افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در 9 ماهۀ سال 1396

افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در 9 ماهۀ سال 1396

افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در 9 ماهۀ سال 1396 900 450 نویسنده

صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی طی 9 ماهۀ سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیانگر رشد 3/6 است.

براساس آمار منتشره از سوی دفتر برنامه ریزی آمار و پژوهش های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی طی 9 ماهه سال جاری حدود 4/6 میلیارد دلاربوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/6درصد رشد نشان می دهد.

محمود بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت با توجه به پایش مستمر فرآیندهای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، شاهد بهبود عملکرد صادرات این حوزه تا پایان سال هستیم.

بازاری همچنین با بیان اینکه صادرات برخی از گروههای کالایی سبد صادرات کشاورزی و غذایی نظیر لبنیات، شیرینی و شکلات، میوه و تره بار، گل و گیاه و صنایع تبدیلی نسبت به دوره مشابه سال قبل بلحاظ ارزش بترتیب31، 22/7، 21، 14 و 10/5 درصد رشد نشان می دهد تاکید نمود درصورت تامین الزامات و رفع برخی محدودیت ها و بوروکراسی های سر راه صادرات، صادرکنندگان کشور در این بخشها توانمندی و ظرفیت مناسب برای رشدهای بسیار بالاتر را دارند. وی یادآور شد ظرفیت سازی هدفمند در بخش تولید کشاورزی برای صادرات، یکی از الزامات حفظ و ماندگاری محصولات در بازارها و افزایش سهم محصولات ایران در کشورهای هدف است که بایستی دستگاههای اجرایی ذیربط برای آن برنامه داشته باشند.

بازاری همچنین ضمن تاکید بر سهم بالای بخش های غیردولتی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت، هرگونه برنامه ریزی و اعمال سیاست ها در بخش کشاورزی که ارتباط مستقیم با صادرات دارد بایستی با مشورت وهمکاری تشکلهای ملی صادراتی، خبرگان و فعالین صادراتی بخش غیردولتی انجام شود. بازاری با تاکید بر برنامه ریزی این سازمان برای حمایت از راه اندازی وتوسعه طرح های ملّی صادراتگرا و هلدینگ های تخصصی صادراتی، از تمامی سرمایه گذاران داخلی و بویژه فعالان حوزه تولید و صادرات بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی خواست طرحها و پروژه های دارای توجیه فنی و اقتصادی با هدف توسعه صادرات و اشتغالزایی را به سازمان توسعه تجارت ایران پیشنهاد نمایند.

 

منبع: سازمان توسعه تجارت ایران

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)