تلفات آنفلوآنزای مرغی به ۱۸ میلیون قطعه رسید

تلفات آنفلوآنزای مرغی به ۱۸ میلیون قطعه رسید

تلفات آنفلوآنزای مرغی به ۱۸ میلیون قطعه رسید 620 338 نویسنده

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران  گفت: در سه ماه گذشته آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان منجر به افت 150 هزار تنی تولید تخم‌مرغ شد و 18 میلیون قطعه مرغ تخمگذار را معدوم کرد.

وی افزود: معدوم‌سازی این تعداد مرغ تخمگذار باعث وارد آمدن خسارت 1500 میلیارد تومانی به بخش خصوصی شده است که دولت تا به امروز تنها 150 میلیون تومان آن را تامین اعتبار کرده است.

فارغی با بیان اینکه ستاد ملی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید به موقع تشکیل شود و اعتبارات خود را به موقع تخصیص دهد با ارائه 3 پیشنهاد به دولت گفت: تشکیل ستاد آنفلوآنزا باید در هر 15 روز یکبار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود تا تصمیمات اتخاذی در آن ضمانت اجرایی داشته باشد، تامین اعتبار جبران خسارت مرغداران باید به صورت نقدی به جای اوراق پرداخت شود، زیرا این اوراق قابلیتی برای مرغداران ندارد.

وی همچنین افزود: باید با هر خطاکاری در بخش دولتی و خصوصی که منجر به وارد آمدن خسارت 1500 میلیارد تومانی مرغداران در سالجاری و 1000 میلیارد تومانی در سال گذشته شده است برخورد شود.

وی یادآور شد:در مواردی کشتار غیر قانونی طیور در کشتار گاه ها صورت گرفته که این امر منجر به وارد آمدن خسارات ملی به بخش صنعت مرغداری شده است.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)