اعتراض صنفی کامیون‌داران با افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار پایان یافت.

اعتراض صنفی کامیون‌داران با افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار پایان یافت.

اعتراض صنفی کامیون‌داران با افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار پایان یافت. نویسنده

در روزهای اخیر، کامیون داران نسبت به کم بودن کرایه و مشکلات بیمه‌ای و صنفی، اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند.

در این رابطه نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان رانندگان بخش حمل‌ونقل بار و مسافر جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات این صنف عصر دیروز(شنبه) در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان رانندگان بار و مسافر (کامیون و اتوبوس) به تشریح مشکلات و خواسته‌های رانندگان هر یک از بخش‌ها پرداختند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در پاسخ به حاضران، اعتراض صنفی رانندگان را حق قانونی و طبیعی آنها دانست و تأکید کرد: باید توجه داشت که حق اعتراض با سنگ پراکنی متفاوت است؛ همانند گفته‌های نمایندگان رانندگان باور دارم افرادی که وسط جاده‌ها اقدام به سنگ پراکنی کردند جزو رانندگان نیستند.

وی افزود: مشکلات رانندگان را باید با مشارکت و مشورت همدیگر رفع کنیم. بر همین اساس به دنبال توافق پشت درب‌های بسته نبوده و رانندگان از همه جزئیات تصمیم‌گیری‌ها مطلع خواهند شد.

در پایان این نشست مقرر شد، افزایش نرخ ۲۰ درصدی کرایه حمل در همه استان‌ها اعمال شود؛ همچنین در مدت ۱۰ روز کاری، پیشنهادهای مبنای نرخ راهنما بر اساس تُن کیلومتر از سوی نمایندگان به‌صورت مکتوب برای بررسی و کار کارشناسی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد. همچنین سه نفر از هر کانون انجمن‌های رانندگان کشور، کامیون داران کشور و انجمن رانندگان مسافر کشور به‌عنوان اعضای کارگروه معرفی شوند.

 

منبع : پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

 

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)