افزایش ۱۶ درصدی صادرات کشور در سه ماهه امسال

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کشور در سه ماهه امسال

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کشور در سه ماهه امسال 600 361 نویسنده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: میانگین صادرات کشور در سه ماهه امسال ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

مجتبی خسرو تاج روز جمعه در کارگروه توسعه صادرات استان یزد، اظهار کرد : در این راستا باید نیاز بازارهای جهانی و کشورهای همسایه و مزیت های ایران مشخص شود.

وی افزود: صادرات در این مدت در بخش اقلام صنعتی به جز برق و الکترونیک و لوازم خانگی در همه بخش‌ها رشد داشت، به گونه‌ای که در پتروشیمی ۱۳ درصد، قیر و سایر محصولات این بخش ۱۵ درصد، صنایع نساجی ۳۳ درصد شاهد رشد بودیم .

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تصمیمی گرفته شد که بدون انتقال ارز یا همان ارز متقاضی از سامانه حذف شود و همه در یک حرکت واحد فعالیت کنند تا بتوانیم نسبت به خروج سرمایه و تقاضا برای عرضه قاچاق نظارت داشته باشیم.

خسروتاج افزود: بدون انتقال ارز یا همان ارز متقاضی به این معنا بود که فرد در سامانه اعلام می‌کرد که خودش ارز مورد نظر را دارد ولی با حذف این گزینه می‌توانیم نسبت به فعالیت‌‌هایی که در کشور در عرصه صادرات و واردات انجام می‌گیرد، نظارت کرد.

خسروتاج با بیان اینکه هم اکنون منابع ارزی به سه بخش اساسی تقسیم شده است، یادآور شد: گروه یک، درآمدهای حاصل از نفت و میعانات نفتی است ، گروه دوم درآمدهای ارزی ناشی از خرید مواد پتروشیمی و معدنی فلزی و گروه سوم واردات در مقابل صادرات است که هفته گذشته بازار ثانویه‌ای نیز برای آن ایجاد شد.

او تاکید کرد باید در نظام ارزی جدید ، جایگاه استان ها بهتر دیده شود و اختیار استانداران بویژه در مناطق فعال افزایش یابد.

وی وجود برخی دستورالعمل ها را موجب کمرنگ شدن هدفگذاری‌ها دانست و گفت: باید در این زمینه دقت بیشتری شود تا از هدف فاصله نگیریم.

منبع : ایرنا

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)