مبادلات تجاري ايران و چين به 42 ميليارد دلار مي رسد

مبادلات تجاري ايران و چين به 42 ميليارد دلار مي رسد

مبادلات تجاري ايران و چين به 42 ميليارد دلار مي رسد 322 157 نویسنده

رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و چين گفت: پيش بيني مي شود تا آخر امسال حجم مبادلات ايران با چين از مرز 42 ميليارد دلار عبور کند.

اسدالله عسگراولادي افزود: افزايش قيمت نفت به عنوان يک محصول صادراتي بزرگ ايران به چين يکي از دو دليل رشد 20 درصدي ارزش تجارت ميان دو کشور است.

وي اضافه کرد: دومين علت اين افزايش رشد تجارت ميان دو کشور اين است که چيني ها در خاورميانه ايران را در جايگاه نخست رابطه با خود در عرصه صادرات و واردات مي دانند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و چين ادامه داد: ميزان صادرات ايران به چين 12 تا 15 درصد افزايش يافته که تحقق اين مهم بيشتر در گرو افزايش صادرات خشکبار، محصولات معدني و سنگ هاي ساختماني به چين بوده که در اين ميان افزايش قيمت نفت نيز اثرگذار است.

وي همچنين گفت: در سال 2017 حجم مبادلات ميان ايران و چين از مرز 40 ميليارد دلار گذشته و در سال هاي 2015 و 2016 نيز اين ميزان از مرز 36 تا 37 ميليارد دلار عبور کرده است.

عسگراولادي افزود: برنامه ايران براي سال 97 يا 2018 ميلادي اعزام هيئت هايي به چين و پذيرش هيئت هايي از اين کشور است تا انجام سرمايه گذاري هاي بيشتر در دستور کار قرار گيرد.

وي گفت: براي انجام سرمايه گذاري هاي مشترک با چيني ها امکاناتي مانند زمين و ساختمان در کشور فراهم مي شود و آنها نيز بايد نسبت به واردات ماشين آلات و مواد اوليه مطلوب مورد نياز اقدام کنند.

 

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و چين ادامه داد: در عوض ايران خواستار داشتن سهم بازار در ميان 15 کشور همسايه که 400 ميليون نفر جمعيت را در بر مي گيرد، است.

وي با تاکيد بر اينکه با انجام سرمايه گذاري هاي مشترک با چيني ها صادرات بيشتري از ايران به کشورهاي همسايه صورت مي گيرد، گفت: با تحقق اين مهم طي سال 2018 سرمايه گذاري ها از مرز 12 ميليارد دلار عبور خواهد کرد.

عسگراولادي با اشاره به اينکه در حال حاضر مواد اوليه مطلوب از اروپا وارد مي شود، افزود: حجم مبادلات ايران با اروپا در سطح قابل قبولي قرار دارد به طوري که حجم مبادلات با کشورهاي آلمان و انگليس به ترتيب بيش از چهار و دو ميليارد دلار است.

 

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و چين گفت: هم اکنون ترغيب و تشويق واحدهاي توليدي کشور براي بهره گيري از ماشين آلات مدرن در دستور کار قرار گرفته است.

وي با تاکيد بر اينکه طبق برنامه ششم توسعه حجم مبادلات ايران با چين بايد به 60 تا 70 ميليارد دلار افزايش يابد، افزود: با تحقق سرمايه گذاري مشترک ميان ايران و چين توليد کالاهاي مصرفي 400 ميليون نفر جمعيت منطقه در کشور انجام خواهد شد.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)