سهم مناطق آزاد در صادرات 22 میلیارد دلار است

سهم مناطق آزاد در صادرات 22 میلیارد دلار است

سهم مناطق آزاد در صادرات 22 میلیارد دلار است نویسنده

محمدباقر نوبخت در آیین امضای تفاهمنامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مرکز آمار ایران گفت: مجموعه پیش بینی های داخلی و خارجی از رشد اقتصادی ایران حکایت دارد.
معاون رییس جمهوری درباره تفاهمنامه همکاری امضا شده گفت: پیش از این مرکز آمار ایران اطلاعات مجزایی درباره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بحث اشتغال، تورم و رشد اقتصادی منتشر نمی کرد اما با همکاری متقابل 2دستگاه، همه رخدادهای مالی و اقتصادی این مناطق در اختیار مرجع رسمی انتشار آمار ایران قرار می‌گیرد و به روز رسانی می شود.
وی تصریح کرد: این اطلاعات برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار مهم و حیاتی است؛ زیرا آنان به اطلاعات مستند و رسمی نیازمندند تا نسبت به تضمین سرمایه خود اطمینان داشته باشند.

رشد 6 درصدی شمار شاغلان مناطق آزاد در سال 1396
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این آیین با اشاره به فعالیت بیش از 285 هزار نفر در مناطق آزاد در سال 1396 گفت: این رقم افزایش حدود 6 درصدی جمعیت شاغلان مناطق آزاد را در مقایسه با سال 1395 نشان می دهد؛ در حالی که جمعیت این مناطق کمتر از یک میلیون نفر است.
مرتضی بانک ادامه داد: در مناطق ویژه اقتصادی ۱۷۶ هزار نفر به کار مشغولند و مجموع افراد شاغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مرز 450 هزار گذشته است که نشان می دهد این مناطق نقش مهمی در رشد اقتصاد، ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری دارند.

تهیه برنامه ملی آماری در برنامه ششم
رییس مرکز آمار ایران نیز در این آیین گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور باید برنامه ملی آماری تهیه شود و نظام آماری ایران از حالت قدیمی و سنتی به نظام جدید تغییر کند.
«امیدعلی پارسا» تاکید کرد آمار این مرکز قابلیت استناد در مجامع جهانی و بین المللی را دارد و باید به تفکیک مناطق شهرها و استان ها دسته‌بندی و به مسوولان عرضه شود.
به گزارش ایرنا، ایران هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز در دست بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)