جهش صادرات گیاهان دارویی

جهش صادرات گیاهان دارویی

جهش صادرات گیاهان دارویی 600 400 نویسنده

رشد ۱۲۰ درصدی ارزش صادرات گیاهان دارویی

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت از رشد ۱۲۰ درصدی ارزش صادرات گیاهان دارویی در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، آقای محمود بازاری با بیان این مطلب گفت: آمار‌های صادراتی محصولات گیاهان دارویی ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ حاکی از افزایش ارزآوری صنعت محصولات گیاهان دارویی طی ۹ ساله اخیر با رشد ۱۶۰درصدی است.

وی افزود: براساس آمار‌های کارشناسی شده سازمان توسعه تجارت ایران صادرات گیاهان دارویی طی ۴ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۲۰ و ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بازاری اضافه کرد: گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی بخش کشاورزی است که در بسیاری از استان‌های کشور در قالب گونه‌های متنوع جنگلی، مرتعی و زراعی تولید و بهره‌ برداری می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: از جمله گیاهان دارویی که در سال جاری با رشد مواجه بوده‌اند، می‌توان به افزایش صادرات کتیرا و نیز سایر محصولات نباتی به ترکیه و همچنین شیره آنغوزه تلخ و شیرین و تخم رازیانه و تخم گشنیز و عصاره و سایر شیره‌ها به کشور هندوستان و همچنین بازار‌های اروپایی از جمله آلمان اشاره کرد.
به گفته وی کشور آلمان نیز یکی از اصلی‌ترین خریداران گیاه دارویی شیرین‌بیان است و کشور‌های پاکستان، ترکیه و عراق عمده‌ترین خریداران گیاهان دارویی ایران در سال جاری بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا سیما

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)