افغانستان در غیاب ایران بازار زعفران را تصاحب میکند.

افغانستان در غیاب ایران بازار زعفران را تصاحب میکند.

افغانستان در غیاب ایران بازار زعفران را تصاحب میکند. 600 395 نویسنده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشورهایی مانند افغانستان به دلیل اینکه با تحریم روبه‌رو نیستند بازاریابی خوبی دارند و محصول زعفران ایران را به نام خود صادر می‌کنند.

نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: عرضه زعفران در بورس کالا در حال انجام است و مراکز خرید این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته خرید زعفران به‌صورت تضمینی انجام شد، تصریح کرد: خرید تضمینی زعفران به ثبات قیمت آن کمک می‌کند و قیمت این محصول ارزشمند به‌صورت شفاف تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به اینکه قیمت زعفران تثبیت شده کشاورزان سود زیادی کسب نکردند، ادامه داد: متأسفانه قاچاق زعفران و خروج آن از کشور کماکان در حال انجام است و این موضوع باعث بروز آسیب‌هایی شده اما از سوی دیگر در کشور ظرفیت تولید 500 تن زعفران در کشور وجود دارد.

استفاده افغانستان از تحریم ایران برای کسب بازارهای جهانی زعفران

افضلی با بیان اینکه صنایع بسته‌بندی زعفران طی سال‌های اخیر به‌خوبی رشد کرده‌اند اما مشکل حال حاضر تولید زعفران کشور بازاریابی است، گفت: کشورهایی مانند افغانستان به دلیل اینکه با تحریم روبه‌رو نیستند بازاریابی خوبی دارند و محصول زعفران ایران را به نام خود صادر می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به کشت زعفران در تمامی استان‌های کشور باید بتوانیم در زمینه بازاریابی و صادرات این محصول عملکرد بهتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کشور هند درخواست کاهش تعرفه صادرات زعفران از ایران را داشت، امیدواریم بتوانیم در این زمینه به توافقات لازم دست پیدا کنیم.

منبع : تسنیم

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)