این هفت کار را از یک شرکت مدیریت صادرات انتظار داشته باشید

این هفت کار را از یک شرکت مدیریت صادرات انتظار داشته باشید

این هفت کار را از یک شرکت مدیریت صادرات انتظار داشته باشید 263 188 نویسنده
تا چه اندازه با نحوه فعالیت شرکت های مدیریت صادرات آشنا هستید؟

 

شرکت های مدیریت صادرات چه به عنوان مجری چه به عنوان مشاور  صفر تا صد پروسه صادرات شما را انجام میدهند. به وضوح مشخص است هر فعالیتی در حیطه بین المللی تخصصی فراتر از مرزهای داخلی را میطلبد. شرکت های مدیریت صادرات غالبا در بازارهای خارجی حضور دارند. شبکه فروش خود را ایجاد میکنند، حتی در ابعاد وسیع تر انبار فروش و شعبه خدمات نیز دارند.

خدمات شركتهاي مديريت صادرات

 

بطور کلی میتوان خدمات شرکت های مدیریت صادرات را به دو دسته تقسیم کرد.

دسته اول خدماتی است که برای ایجاد تقاضا در بازارهای بین المللی انجام میدهند و دسته دیگر آن فعالیت هایی است که برای شرکت ها و بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی انجام میدهند تا بتوانند به تقاضای مشتریان بین المللی پاسخ دهند.

به اختصار به توضیح برخی از این موارد میپردازیم.

داشتن اطلاعات خاص هر كشور :

یکی از مهمترین داشته های شرکت های مدیریت صادرات دانش و تجربه درباره کشورها و مناطق مختلف جهان در حوزه های مختلف اقتصادی و معاملاتی و حتی سیاسی و فرهنگی است. تصور کنید که شما قصد صادرات محصولی را به منطقه ای اقتصادی از جهان دارید که هیچ منع اقتصادی از جهت مبادله آن کالا ندارد اما فرهنگ آن منطقه پذیرای آن محصول نیست و یا مثلا گرفتن  مجوزها و گواهی نامه هایی لازم است که دولت آن کشور یا نهادهای مختلف آن هر از گاهی اعلام می کنند و هزاران نکته دیگر از این قبیل… . تهیه و به روزرسانی مجموعه این اطلاعات یکی از بزرگترین و هدفمندترین وظایف یک شرکت مدیریت صادرات است.

آنها تسلط کامل بر تمامی مراحل فروش و صادرات نظیر انعقاد قرارداد ، بسته بندی محصول ، مباحث حمل و نقل ، مباحث مالی در مورد چگونگی دریافت پول ، کانال های توزیع محصول و غیره دارند.

تخصص در امور حمل ونقل :

کالای شما چیست؟ مقدار آن چه قدر است؟ بهترین وسیله برای حمل و نقل آن کدام است؟ کدام راه برای انتقال مناسب تر است؟دریایی،زمینی یا هوایی؟ کدام بیمه برای بارنامه شما مناسب تر است؟ و…

همه اینها سوالاتی است که برای یک حمل و نقل اصولی مطرح میشود. مسلما هر آنچه درباره حمل و نقل میدانید نهایتا به حمل و نقل بین شهری محدود میشود. شرکت های مدیریت صادرات اشراف کامل بر مسائل حمل و نقل بین الملل دارند. آنها بهترین و البته کم هزینه ترین نوع حمل و نقل را با توجه به نیاز و زمان موجود برای شما در نظر میگیرند.

صادرات سریع :

با کمک شرکت های مدیریت صادرات ،صادرات سريعتر به نتیجه خواهد رسید. شركت مديريت صادرات بخاطر داشتن شبكه اي از نماينده ها و توزيع كنندگان در بازارهاي هدف خيلي سريعتر از خود شما، و بدون درگيري مستقيم پرسنل و ساير منابع سازماني فعاليتهاي صادراتي شما را انجام خواهند داد.

صرفه جویی در هزینه ها  :

استفاده از تخصص شرکت های مدیریت صادرات هزينه هايي كه مستقيماً از جيب خود پرداخت مي كنيد را كمتر خواهد کرد. آنها هزينه هاي اوليه شروع فعاليتهاي صادراتي را كاهش داده و يا حتي حذف میکنند و ريسك صادراتي را هم كم مي كند و شما تا قبل از دريافت سفارش هزينه اي پرداخت نمي كنيد .

 افزایش صادرات غیرنفتی  :

شاید محصول تولیدی شما در داخل کشور فروش میرود این دلیل نمیشود که همان محصول در خارج از کشور تقاضایی داشته باشد . برخی محصولات ساخت ایران مانند خشکبار، زعفران ، فرش ، میوه های خشک شده و… بطور سنتی در خارج شناخته شده اند. برخی دیگر نزد فعالان یک بخش اقتصادی در خارج شناخته شده اند مانند سنگهای مرمر و محصولات پترو شیمی و غیره ولی در اکثر مواقع کالاهای ساخت ایران ناشناخته هستند در نتیجه برای شناساندن آنها باید سرمایه گذاری کرد. این مهم به دست شرکت های مدیریت صادرات صورت میپذیرد و نقش مهم آنها در اقتصاد کشور به خوبی مشخص است.

برگزاری نمایشگاه در کشورهای هدف  :

امروزه نمایشگاه ها به یک روال عادی در روابط تجاری سازمان ها تبدیل شده اند و هرساله با حضور در رویدادهای متعدد، با ارائه ایده های خلاق، طرح های گرافیکی جذاب در جنبه های مختلف نمایشگاه از جمله غرفه سازی ، کمپین های مشارکتی و یا استند های تبلیغاتی، سعی در جذب بیشتر مخاطبین را دارند.

نمایشگاه یک رویداد سازمان یافته است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با کنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد، رقابت و همکاری با یکدیگر بپردازند. شرکت های مدیریت صادرات با شناختی که از کشورهای هدف دارند، به خوبی میتوانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

انتقال و دریافت ارز حاصل از صادرات :

در نگاه به لیست تحریم هایی که به کشورمان ایران اعمال شده است ، گزینه ممنوعیت هر گونه مبادله مالی بین موسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی به چشم میخورد.

شرکت های مدیریت صادرات بدون دریافت و پرداخت های بین المللی عملا از فعالیت باز میمانند. دورزدن این تحریم ها و مبادله مالی با مشتریان بازار هدف از جمله کارهایی است که شرکت های مدیریت صادرات به آسانی برای شما انجام میدهند.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)