قیمت کیوی ایرانی در بازار جهانی ۵برابر داخل

قیمت کیوی ایرانی در بازار جهانی ۵برابر داخل

قیمت کیوی ایرانی در بازار جهانی ۵برابر داخل 599 399 نویسنده

قائم مقام خانه کشاورز گفت: قیمت کیوی ایران در بازار جهانی ۵ برابر قیمت آن در بازار داخلی است، در صورت تسهیل و رفع موانع صادرات این محصول برای کشور بسیار سودآور است.

وی با تاکید بر اینکه برند کیوی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: قیمت یک عدد کیوی ایرانی در بازار جهانی با قیمت یک کیلوگرم آن در بازار داخلی برابری می‌کند.

وی ادامه داد: کیفیت ظاهری و مطلوبیت طعم و عطر کیوی ایرانی کم نظیر است و مشتریان خارجی استقبال خوبی از آن می‌کنند.

بیابانی از توافق خانه کشاورز با سازمان‌های بین المللی FAO و GPTW خبر داد و گفت: با کمک کارشناسان خبره این سازمان‌ها و مشاوره‌های که از آن گرفته می‌شود سعی در ارتقاء کیفیت تولید، بسته بندی ، بازار پسندی و توسعه بیشتر بازارهای هدف صادراتی کیوی ایرانی داریم و قدم‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته ایم و با اقدامات انجام شده انتظار می‌رود سال بسیار خوبی را در زمینه صادرات کیوی پیش روی داشته باشیم.

به گفته بیابانی؛ سال گذشته کیوی ایران به کشورهای واسطی مانند ترکیه ارسال و از آنجا با برچسب این کشور به بازارهای هدف صادر می‌شد که در سال جاری از این اتفاقات جلوگیری خواهد شد.

وی کشورهای روسیه، اقماری و CIS را بازارهای مهم صادراتی ایران برشمرد که امکان توسعه دارد.

وی فراهم نمودن کانتینرهای سردخانه دار مناسب، حذف قوانین دست و پا گیر و کاهش دخالت دولت را از مواردی دانست که می‌تواند به تسهیل صادرات کیوی کمک کند.

بیابانی معتقد است؛ در صورت رفع موانع، سود حاصل از صادرات کیوی آنقدر بالاست که بسیاری از تجاری که اکنون مشغول واردات هستند به سوی صادرات و ارزآوری برای کشور سوق می‌دهد.

منبع : اقتصاد آنلاین

 

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)