چرا به شرکتهای مدیریت صادرات نیازمندیم؟

چرا به شرکتهای مدیریت صادرات نیازمندیم؟

چرا به شرکتهای مدیریت صادرات نیازمندیم؟ 600 400 نویسنده

 

همه میدانیم علم و تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که نمیتوان در هر زمینه حرفی برای گفتن داشت. دنیای علم به قدری وسیع شده که عمر محدود ما اجازه مسلط شدن بر همه آنها را به ما نمیدهد. بزرگترین متخصص ها هم به خوبی میدانند که هنوز چیزهای بسیاری در آن رشته هست که آنها از آن بی بهره اند.

از شرکت های مدیریت صادرات چه میدانید؟

 

شرکت های مدیریت صادرات (EMC) خدمات رسان های فعال در زمینه تجارت جهانی هستند.آنها راه ورود شرکت های دیگر به بازار های جهانی را هموار میکنند و در این راه به عنوان مشاور ، نماینده یا توزیع کننده نقش خود را ایفا میکنند.

شما تجارت موفقی دارید. بازارهای داخل را تحت اختیار دارید و یکه تاز صنعت خود هستید و از آن رو که درجا زدن برای یک کسب و کار سم است به فکر تجارت برون مرزی افتادید. آیا آن دسته از کارها و بازاریابی هایی که برای داخل کشور انجام دادید را میخواهید برای خارج از مرزها هم بکار بگیرید؟ آیا نیروی کافی برای پرداختن به تجارت بین الملل را داراید؟ از همه مهمتر، توان مالی برای پیدا کردن بازار جدید در آن سوی مرزها در شما وجود دارد؟ چه توجیه اقتصادی برای این هزینه ها دارید؟

استیو جابز در باب اهمیت این موضوع میگوید ، کارهای بزرگ در تجارت توسط یک نفر انجام نمیشود ؛ بلکه توسط گروهی از افراد انجام میگردد.

اکثر تولید کنندگان برای توسعه و گسترش صادرات خود ؛ زمان ، منابع و سازمان فروش جداگانه ای ندارند، اینجاست که پای شرکت های مدیریت صادرات به میان می آید. شرکت های مدیریت صادرات با تخصص خود در زمینه تجارت بین الملل و تجربه بالا در راستای شناخت ظرفیت ها و بازارهای هدف آماده خدمت رسانی به تمامی بنگاه های اقتصادی میباشند.

در دیدگاه بزرگتر کشورها در دنیای امروز تلاش میکنند تا با دستیابی به بازارهای بیشتر سهم خود را در اقتصاد جهانی از طریق صادرات بهبود بخشیده و حرفی برای گفتن داشته باشند. البته حضور در این بازارها کار ساده ای نیست و نیازمند مهارت هایی میباشد که پیچیدگی روابط حاکم میان آنها این امر را دو چندان میکند.

کشورها به حضور دائم در بازارهای بین المللی نیاز دارند ، چرا که از لحاظ سیاسی و اقتصادی از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار است ؛ به گونه ای که در برخی موارد حیات یا عدم حیات برخی کشورها بدین امر مهم وابسته است.

با توجه به اهمیت موضوع و حضور رقیب های بین المللی ، رفتارهای مناسب جهانی و تصمیم گیری های بجا در تمامی سطوح امری ضروری به حساب می آید. ازین رو در اکثر کشورهای جهان برای دستیابی به این مهم یعنی –توسعه صادرات- از واسطه های صادراتی استفاده میشود.

واسطه های صادراتی خود به دو نوع تقسیم میشوند. شرکت های مدیریت صادرات EMC و شرکت های تجارت صادرات ETC .

تفاوت شرکت مدیریت صادرات با شرکت های تجارت صادرات

شرکت های تجارت صادرات ابتدا به دنبال مشتری خارجی میگردند ،درواقع ابتدا نیاز بازار هدف را میسنجند سپس به دنبال تولیدکننده داخلی میگردند و هیچ تعهدی به صادرکننده خاصی ندارند. آنها به دنبال بهترین شرایط برای مشتریان خود هستند.

بالعکس شرکت های مدیریت صادرات تعهد در قبال حفظ رابطه بلندمدت با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارند و همین موضوع ماهیت آنها را از سایر واحدهای تجاری متمایز میسازد. شرکتهای مدیریت صادرات در ابتدا به دنبال تولیدکنندگان داخلی هستند. شرکت مدیریت صادرات با شناسایی و انگیزش بازارهای هدف خدمات مربوطه را به مشتریان ارائه میدهد. در نتیجه بنگاه های اقتصادی از ورود به بازارهای جهانی سود میبرند. خود شرکت مدیریت صادرات نیز با ایجاد رابطه بلندمدت بین صادرکننده و خریدار سود میبرد.

نقش و اهمیت شرکت های مدیریت صادرات

 

توسعه صادرات یک کشور ، موضوع بسیار مهمی است که نقش شرکت های مدیریت صادرات در آن بسیار پررنگ است. 

بسیاری از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را استارت آپ هایی تشکیل میدهند که ایده های خلاقانه سرمایه اصلی آنها به حساب می آید. نداشتن پشتوانه مالی قدرتمند آنها را با چالش های جدی در مسیر صادرات مواجه خواهد کرد. عدم شناخت بازار های بین المللی، عدم تجربه کافی در اموری مثل ایجاد تقاضا در بازارهای خارجی یا تعیین قیمت رقابتی مناسب ،عدم توانایی در حفظ جایگاه و عدم آگاهی از شرایط برندسازی بین المللی از دیگر چالش های پیش روی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است.

شرکت مدیریت صادرات به خوبی میتواند در راستای رشد و توسعه به این بنگاه های اقتصادی یاری رساند. این یاری رسانی از شناخت و معرفی دقیق ویژگی های کمی و کیفی محصول، نوع بسته بندی آن، انجام تمامی مذاکرات تجاری، مذاکرات حقوقی و قانونی برای کسب مجوز،تعیین دقیق هزینه های دیگر همچون بیمه، حمل و نقل، انبارداری و… صورت می پذیرد.

در پایان میتوان گفت با توجه به اینکه تخصص شرکت های مدیریت صادرات در شناخت بازارهای بین المللی است، استفاده از خدمات آنها میتواند باعث کاهش ریسک های صادراتی شده و به روند جهانی شدن و توسعه صادرات کشور کمک شایانی کند.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)