شركت های مديريت صادرات نقش یک پل ارتباطی را براي كمك به بنگاههاي اقتصادي در جهت ورود به بازارهاي جهاني ايفا می کنند.
شرکت مدیریت صادرات یک شرکت خصوصی کاملا مستقل می باشد که مانند یک دپارتمان فروش صادراتی برای بنگاه ها عمل می کند. شرکت مدیریت صادرات بر اساس یک قرارداد رسمی که جهت مدیریت امر صـادرات شرکت هـا با آنها منعقد می کند ، می تواند نمایندگی انحصاری یا غیر انحصاری تمام یا بخشی از محصولات تولیدی و یا خدمات آنها را در بازار های خارجی داشته باشد.
شرکت هـای مدیریت صادرات نباید با شرکت های بازرگانی که معمولا به دنبال پیدا کردن مشتری خارجی هستند و هیچ تعهدی به تولید کننده ندارند اشتباه شوند.
تعهد در قبال حفظ رابطه بلند مدت با تولید کنندگان و مصرف کنندگان ماهیت شرکت مدیریت صـادرات را از سایر واحد های تجاری متمایز می نماید.
به عنوان بخشی از این تعهد شرکت هـای مدیریت صادرات در زمینه ارتقاء ارزش افزوده می کوشند که زمینه هایی غیر از بازاریابی بین المللی را پوشش می دهند .
در لیست زیر می توانید شرکتهای مدیریت صادرات رتبه بندی شده توسط سازمان توسعه ی تجارت به ترتیب استان مشاهده فرمایید :
https://samin-atlas.ir/wp-content/uploads/2020/05/emc98_30034-2.pdf
منبع: سازمان توسعه ی تجارت ایران