مدرسه ی صادرات : قسمت دوم (انواع صادرات )

مدرسه ی صادرات : قسمت دوم (انواع صادرات )

مدرسه ی صادرات : قسمت دوم (انواع صادرات ) 600 399 نویسنده

صادرات مجدد

کالاى خارجى که با انجام تشريفات مربوط به ورود قطعى ازگمرک ترخيص شده است، چنان‌چه به کشور ثالث صادر شود، اين عمل را صدور مجدد مى‌گويند. براى ترخيص اين گروه از کالاها مانند همه کالاهاى وارداتى به گمرک حقوق گمرکى و سود بازرگانى پرداخت مى‌شود، ليکن در صورت صدور مجدد آنها، براى بازپس گرفتن حقوق گمرکى و سود بازرگانى پرداخت شده مقرراتى وجود ندارد.

ترانزیت خارجی

عبارت است از عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.

کالاهاى ايرانى که تشريفات صادرات قطعى روى آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد ديگري، لازم باشد که از سرزمين ايران عبور کند، روى آن نيز تشريفات ترانزيت خارجى انجام مى‌شود.

ممکن است کالاى خارجى که از کشور عبور مى‌کند توسط يک بازرگان ايرانى از يک کشور خريدارى شده و به کشور ثالثى فروخته شده باشد، که در اين صورت عمل بازرگان صدور خدمات بازرگاني نام دارد، نه صدور کالا.

ارسال نمونه ی بازرگانی برای بازاریابی

این نمونه ها داراى ارزش تجارى بوده و معمولاً به‌صورت موقت براى نمايش يا جلب سفارش و نشان دادن، از قلمرو گمرکى خارج شوند. در اين صورت، اخذ تعهد براى برگشت کالا طبق ضوابط قانونى کافى است.

در غير موارد موقت، طبق ضوابط مقررات صادرات و واردات سالانه عمل مى‌شود. در حال حاضر، بر طبق همين مقررات، صدور کالا به‌عنوان نمونه براى بازاريابي، از قبيل کالاى بند ب تا قميت صادراتى پنجاه هزار ريال، با درج کارت بازرگانى توسط گمرک ميسر خواهد بود، افزون بر پنجاه هزار ريال، با نظر و موافقت مرکز توسعهٔ صادرات، بلامانع خواهد بود. براى صدور نمونه‌هاى بازرگانى ، تنظيم اظهارنامه و ارائه کارت بازرگانى ضرورى است.

تماس

+989031117803

ایمیل

info@samin-atlas.ir

اصفهان میدان نقش جهان ضلع شرقی مسجد شیخ لطف الله بن بست باغ خلفا مجموعه گردشگری حیات
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 16:00 (پنج‌شنبه ها تعطیل)